יום שני, 20 במאי 2013
קיבוץ רודגס - אימון בנשק
יום שני, 13 במאי 2013
חנוכת מגדל המים בקיבוץ בארות יצחק
טקס חנוכת אתר מגדל המים בבארות יצחק יערך ביום חמישי
ביום חמישי, כ' בשבט - 31 בינואר, מיועד להתקיים טקס חניכת אתר מגדל המים בבארות יצחק שבנגב , הטקס החגיגי גם יציין 70 שנה לעליה על הקרקע.
ע"י אופיר אבסלנדר
28/1/2013, 14:03
28/1/2013, 14:03
אתר מגדל המים בבארות יצחק
אתר מגדל המים בבארות יצחק שבנגב יחנך בטקס חגיגי שיערך ביום חמישי, כ' בשבט, 31 בינואר בהשתתפות אנשי הקיבוץ וביניהם וותיקים שהיו שותפים להקמת הישוב בנגב ולמלחמה עליו, אנשי תנועת הקיבוץ הדתי מכל הארץ, ראשי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל שהובילו את מבצע השימור, אנשי קק"ל שהכשירו את דרכי הגישה לאתר, ותושבים מהאזור.
מגדל המים, שהוא השריד היחיד לאתר ההיסטורי של קיבוץ בארות יצחק, עבר תהליך של שימור שבמסגרתו חוזק המבנה. סימני הירי והפגיעה במגדל לא תוקנו, כדי להמחיש את הקרב הקשה שהיה במקום במלחמת העצמאות.
אל האתר מוביל שביל גישה שהכשרתו מושלמת בימים אלו, ולצידו שילוט המספר את סיפורו של קיבוץ בארות יצחק, כך שההולכים לאורכו יוכלו לחוות את האירועים בסדר התרחשותם. בהמשך מתוכננת הקמת מרכז מבקרים עם אולם מורשת וזיכרון בקיבוץ עלומים הסמוך.
קיבוץ בארות יצחק הוקם בשנת 1943 על אדמות הקק"ל כיישוב היהודי הראשון בשערי עזה, דרומית לכביש עזה – באר שבע. במלחמת העצמאות הסתערו המצרים על גדרות המשק וכבשו מספר בתים. חברות וחברי הקבוצה לחמו בחירוף נפש, והצליחו להדוף את האויב מתוך היישוב ולהניסו, בסיוע תותחי צה"ל. בקרבות הגבורה נפלו 23 חברים ולמרות שהקיבוץ לא נכבש, הוחלט לפנות את החברים מהישוב ההרוס, והם עברו לבתי המושבה הגרמנית וילהלמה שליד נתב"ג, ובהמשך למיקום הנוכחי של הקיבוץ מספר קילומטרים צפונה מבני עטרות.
הירשם ל-
רשומות (Atom)

